vrijdag 28 december 2007

Start empirisch onderzoek

We zijn ondertussen december en heb besloten om de professionele bloggers in Belgiƫ en Nederland te betrekken bij het bepalen van de algemen kritische succesfactoren van goede blogs.

Daarom ben ik vandaag begonnen met het opstellen van een vragenlijst, gebaseerd op een eerder uitgevoerd onderzoek in de US. Het doel van deze vragenlijst is om de belangrijkste kenmerken en succesfactoren van goede nederlandstalige blogs in kaart te brengen. Rest me nu nog een aantal zaken te doen:

- online survey activeren via een ASP provider
- email uitsturen naar de professionele bloggers gebaseerd op de Marcom top 100 blogs en de "100 meest invloedrijke blogs in Vlaanderen" lijst van Metatale.
- Email uitsturen naar bloggers van een aantal pure corporate blogs zoals Microsoft, Insites, Boondoggle, Emakina, Netlash, ...Mocht iemand nog goede voorstellen hebben, FEEL FREE TO ADD SOME...

Ik zal weldra nog een berichtje plaatsen met de begeleidende tekst voor de rondvraag en hoop alvast dat de blogwereld mij een handje zal helpen om goede data te verzamelen......

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zal eens mijn adressenboekje van bloggers opentrekken...

Sven De Clercq zei

Polldaddy een URL bekendmaken waarop mijn survey in te vullen zal zijn. Jouw hulp om deze zo wijds mogelijk in de blogwereld te verspreiden is meer dan welkom....Natuurlijk krijgt iedereen die meedoet een copie van mijn thesis en een overzicht van de resultaten van mijn onderzoek.

tot binnenkort